• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65884
+
-

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری  برای جذب گردشگرخارجی

قم شهر متفاوتی است و گردشگران خارجی می‌توانند تجربه مسلمان بودن را با حضور در شهر قم احساس کنند. هرچند زمان حضور این گردشگران خیلی زیاد نیست، اما با نظرسنجی انجام شده، قم را جذاب‌ترین شهر کشور می‌دانند.  به گزارش ایسنا، رئیس اداره امور بین‌الملل آستانه حضرت معصومه(س) در سیصد و شصت و ششمین جلسه هفتگی بنیاد قم‌پژوهی با بیان این‌که از سال ۹۴ تاکنون تعداد گردشگران خارجی در شهر قم رشد قابل توجهی داشته است افزود: قم شهر متفاوتی است و گردشگران خارجی می‌توانند تجربه مسلمان بودن را با حضور در شهر قم احساس کنند.

 «کمال ثریا اردکانی» اظهارکرد: یک جامعه‌شناس آلمانی در سفرنامه خود به قم این شهر را شهر مهم و جذابی توصیف کرده است، پس باید از این ظرفیت مطلوب‌تر استفاده کنیم. هرچند زمان حضور این گردشگران خیلی زیاد نیست، اما با نظرسنجی انجام شده، قم را جذاب‌ترین شهر می‌دانند.

وی با بیان این‌که در قم گردشگری از نوع معنوی در حال شکل‌گیری است افزود: از سال ۹۴ تاکنون گردشگری خارجی با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده است و باید برای ارتقای گردشگری مذهبی زیرساخت‌های شهری تغییر کند و با کیفیت شود.
ثریا اردکانی با اشاره به حضور تعداد زیادی مهمان ویژه خارجی در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم تا از سفرای چندکشور خارجی و مهمانان ویژه همچون رئیس جمهور، رئیس مجلس یا گروه سیاسی و مذهبی برای حضور در قم دعوت کنیم. همچنین سال گذشته از ۵۵ کشور گردشگر مسلمان و از ۸۶ کشور گردشگر غیر مسلمان داشتیم، اما باید زیرساخت‌های ما برای گردشگری هم در حد بین‌المللی افزایش و ارتقا یابد.


رونق گردشگری مذهبی

قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: باید از ظرفیت‌های مطلوب بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری قم استفاده شود.
«سید رسول موسوی نژادیان» با اشاره به ظرفیت‌های بالای قم در زمینه گردشگری افزود: در حوزه آسیب‌شناسی گردشگری مذهبی قم باید گفت مشکل مدیریتی و ساختاری وجود دارد.

  وی با بیان این‌که می‌توان در روز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم این روز را روز قم نامید و برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی برگزار کرد گفت: از لیدرهای گردشگری هم می‌توان برای حضور گردشگران در قم بهره‌مند شد و گردشگری مذهبی می‌تواند عاملی برای معرفی ظرفیت‌های دیگر گردشگری قم باشد، اما ما هنوز هم در بهره‌گیری از گردشگری مذهبی مانده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید